
Robocloud tehostaa opiskelija-asuntohakemusten käsittelyä
Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö Hoas vastaanottaa vilkkaimpina päivinä jopa 1000 hakemusta. Yhteydenottoja tulee asiakaspalveluun valtavasti. Hoas tehostaa hakemusten käsittelyä Robocloudin avulla ja pystyy tarjoamaan hakijoille entistä paremman asiakaskokemuksen.
Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö Hoasilla on yli 10 000 asuntoa Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kauniaisissa. Hoas vastaanottaa kuukausittain suuren määrän asuntohakemuksia, joista moni ei täytä kaikkia opiskelija-asunnon saamisen edellytyksiä. Tämä ruuhkauttaa säätiön asiakaspalvelua ja pidentää hakemusten käsittelyaikaa.
“Robocloudin avulla olemme saaneet tehokkuutta hakemusten käsittelyyn”, kertoo Hoasin tietohallintopäällikkö Eero Kankala.
Visman IA5-tiimi toteutti robotin, joka tarkastaa saapuneet käsittelemättömät hakemukset ja ilmoittaa hakijalle välittömästi, mikäli hakemuksessa on puutteita tai sellaisia valintoja, joiden vuoksi asunnon saaminen olisi epätodennäköistä tai tulisi kestämään pitkään. Lisäksi hakijaa muistutetaan tilanteessa, jossa hän ei ole vastannut tarjoukseen tai on hylännyt sen ja hakemus ei sen vuoksi ole enää aktiivinen. Tämä tuo selkeyttä hakijoille hakuprosessin aikana ja parantaa asiakaskokemusta.
Robotti tehostaa hakemusten käsittelyä, sillä se ohjaa olennaiset hakemukset eteenpäin Hoasin asiakaspalveluun. “Robotin tekemien lisätietopyyntöjen avulla asiakaspalvelijamme käsittelevät tarkennettuja hakemuksia, joiden pohjalta voidaan tehdä paremmin kohdistettuja tarjouksia. Tämä parantaa hakijoiden mahdollisuutta asunnon saantiin” Kankala summaa.
Robocloudin ansiosta Hoas pystyy tarjoamaan entistä parempaa asiakaspalvelua ja hakijat saavat nopeammin tiedon hakemustensa tilasta. Ohjelmistorobotiikka on osoittautunut tehokkaaksi ratkaisuksi opiskelija-asuntohakemusten käsittelyyn.
Porin kirjasto on tuonut toimintaansa nykypäivään IA5-ohjelmistorobotiikkaa hyödyntämällä. Lue referenssitarinasta miten siinä onnistuttiin.